Tyto stránky používají k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním těchto stránek s tím souhlasíte. Další informace

Výhradní cestou

Autor admin 03/09/2018 0 Komentáře
foto: Vitalii Podgorniak
foto: Vitalii Podgorniak

FRPNEU.cz uvádí na trh Altenzo a další zajímavé značky

 

Jednou z firem, která se uchází o přízeň koncových i velkoobchodních zákazníků, je FRPNEU.cz, sídlící ve Velkých Přílepech. Svůj sklad však provozuje v nedalekém Tursku severozápadně od Prahy. Přímo ze dvora areálu se nabízí kouzelný výhled na Říp, jakoby střežený komíny kralupských chemiček – posvátná hora chráněná novodobými zbrojnoši. My jsme sem však nepřijeli za krásnými výhledy, ale pohovořit o firmě, její historii, cílech, nabídce značek i obecných problémech pneu branže.  

 

Firmu nám představili její jednatel Mikhail Kaverin a výkonný ředitel Vitalii Podgorniak. Společnost s ručením omezeným byla registrována již v roce 2006, ovšem obchodovat s pneumatikami začala až kolem roku 2010. FRPNEU.cz vystupuje jako velkoobchod i maloobchod a čerstvé provozuje v Tursku i pneuservis.

 

V současné době se orientuje převážně na výhradní spolupráci s několika značkami v oblasti pneu a litých kol. „Začínali jsme obchodovat se značkou Michelin a dodnes se prémiových značek nevzdáváme. Nicméně nyní jsou marže na tak nízké úrovni, že je třeba hledat i další alternativy,“ vysvětluje Mikhail Kaverin. Tu alternativu vidí FRPNEU.cz právě ve značkách, které firmě garantují výhradní distribuci nebo alespoň jistou míru exkluzivity. Tou hlavní značkou, která generuje přibližně padesát procent prodejů co do počtu kusů, je ALTENZO. Pro tuto značku firma provozuje i vlastní webové stránky v češtině, ze kterých se dozvíme, že se jedná o australský project s výrobou v Číně. Výrobou je pověřena jedna z nejmodernějších továren korporace Sentaida, která byla založena v roce 2009 a momentálně vyrábí přes 15 milionů pneumatik ročně. Kapacita závodu neustále roste a podle plánu má v roce 2021 dosáhnout 50 milionů ročně. Altenzo se nabízí až do rozměru 22 palců a jedinou nevýhodou je, že má velmi omezenou nabídku zimních pneumatik. To se má ale brzy změnit, dokonce již v této sezoně – na trh se uvádějí 2 nové zimní dezény. Jinak se prodejům v Česku velmi daří, tři rozměry docela dlouho figurovaly v Top 50 nejpopulárnějších pneumatik na srovnávači Heuréka.

 

V portfolio FRPNEU.cz dále figurují značky pneumatik OTANI, NORTEC či TRACMAX, a nechybí ani značka kol z lehkých slitin SKAD. Dobře se rozjíždí prodej osobních pneumatik VIATTI, které patří pod křídla ruského výrobce KAMA, jehož je firma oficiálním dealerem na území České republiky. Společnost se samozřejmě věnuje i prodeji stále populárnějších nákladních pneumatik KAMA. Jakými kanály FRPNEU své zboží distribuuje? Jak již bylo řečeno, nezříká se maloobchodního prodeje pomocí vlastního e-shopu, ale přednostně své pneumatiky nabízí korporátním klientům (dopravním společnostem atd.) a pneuservisům. „Myslím, že jsme schopni nabídnout zajímavé podmínky a marže, které jsou na dnešní dobu vysoce nadprůměrné. Pneu ser vis tak může na jedné pneumatice vydělat v řádu stokorun, ne v desítkách korun, jak je to dnes obvyklé,“ vysvětluje Vitalii Podgorniak. V budoucnu chce firma přibírat do svého portfolia další zajímavé značky, ale také se zaměřit na zlepšování služeb. Sem patří rozměrová dostupnost, rychlost dodávek, fakturace, ale třeba také nákladní mobilní pneu ser vis, na kterém FRPNEU.cz momentálně pracuje. Takto se dají shrnou nejbližší cíle firmy. „Určitě se nechceme stát příští rok jedničkou na trhu, ale budovat pověst seriózního, spolehlivého hráče se zajímavou nabídkou produktů,“ uzavírá Mikhail Kaverin.

 

Zdroj: PneuRevue, číslo 92 (3/2018)