FRPNEU rozšiřuje sortiment

Autor sasa 22/03/2019 0 Komentáře

Ambiciózní velkoobchod vstupuje do nových segmentů zboží a chystá řadu novinek

Společnost FR PNEU patří k na trhu k těm mladším, ale v oblasti multiznačkového velkoobchodu neskrývá své ambice. Na trh uvedla hned několik značek, z nichž část distribuuje výhradně. Společnost jsme představili poprvé loni na podzim, nyní jsme se zeptali jejího jednatele Vitalije Podgorniaka, jaké jsou hlavní cíle FR PNEU pro letošní rok.

 

Jak hodnotíte obchodní rok 2018 z hlediska vašich hlavních činností?

Rok 2018 hodnotíme pozitivně. Zdvojnásobili jsme své prodeje a dosáhli citelného nárůstu prodeje osobních i nákladních pneumatik. Naše společnost věnuje velkou pozornost strukturálnímu rozvoji, zavádíme nová oddělení, vytváříme nová pracovní místa, otevřeli jsme pneuservis.

 

FR PNEU se profiluje jako multiznačkový velkoobchod v různých segmentech pneumatik. Jakým značkám se v uplynulém roce dařilo a v jakých naopak vidíte rezervy?

Jako již tradičně se velice dařilo našim hlavním značkám, což jsou osobní pneumatiky Altenzo a Tracmax a z nákladních pneumatik hlavně Kama a Otani. Rezervu vidíme u nákladních pneu značky Infinity, které začínáme uvádět na trh.

 

Pro velkoobchod jsou dnes klíčovými faktory šíře a úplnost sortimentu, dostupnost a logistika. Jak si v těchto oblastech FR PNEU stojí?

Máme velký sortiment a množství zboží různých značek na skladě. Sledujeme každoroční statistiky prodeje a díky tomu dokážeme reagovat na poptávku a doplňovat sortiment tím správným směrem. Neustále rozvíjíme vlastní logistiku, vloni jsme doplnili dopravu o tři auta.

 

Používáte klasické prostředky objednávání, nebo nabízíte svým zákazníkům možnost on-line objednávání?

Jako velkoobchod se nevyhýbáme žádnému prostředku a využíváme oba. Každý zákazník je jiný a je na nás, abychom se přizpůsobili individuálním potřebám. Komunikujeme klasicky telefonicky nebo přes e-maily. Na druhé straně využíváme také internetové zdroje; navíc jsme otevřeli i velkoobchodní sekci na našem webu. Stačí projít jednoduchým registračním procesem, na základě žádosti na počkání nastavíme velkoobchodní ceny a spolu s tím se zobrazí rovněž aktuální dostupnost. Pak již vše funguje automaticky.

 

Nedávno jste otevřeli i vlastní pneuservis. Znamená to, že se chcete rozvíjet také v oblasti maloobchodu?

Toto jsou součásti našeho internetového obchodu. Na žádost našich korporátních klientů jsme otevřeli pneuservis, abychom jim byli schopni poskytovat kompletní služby. Věříme, že doplňkové služby jsou nedílnou součástí prodeje.

 

Jaké novinky, ať už produktové či obchodní nebo marketingové, připravujete na rok 2019?

Na rok 2019 máme hodně plánů. Neustále se snažíme rozšiřovat sortiment na základě potřeb trhu a letos jsme přidali nový typ pneumatik – zemědělské. Do sortimentu zboží se nám také připojila čelní skla, která plánujeme rozvinout do samostatného oddělení. Jedná se o čelní skla nejen na osobní a nákladní automobily, ale také na průmyslovou techniku. Začali jsme pracovat na B2B verzi webu, abychom zákazníkům proces nákupu ještě více zjednodušili. V rámci rozvoje vlastního logistického oddělení plánujeme pořízení dalších užitkových vozů. Rozvíjíme vlastní brand, a proto v rámci republiky chystáme otevření nových poboček.

 

Rezervu vidíme především v nákladních pneu, například ve značce Infinity, kterou začínáme uvádět na trh, a řady dalších.

 

Zdroj: PneuRevue, číslo 94 (1/2019)